Categorieën




UPDATE 06-09-2018:
Kleding van de nieuwe kledingfabrikant is nu wekelijks aan het binnen komen.  
Wij zullen alles zo snel mogelijk uitleveren.
Nog niet alles voldoet aan onze eisen, dus helaas worden er door ons nog bepaalde leveringen afgekeurd.  Deze worden met spoed opnieuw geproduceerd.

Kleuren, stoffen, producten en overige materialen zijn nu vastgesteld.

De fabrikant heeft nu alles redelijk op orde, maar moet nog een hele grote achterstand in onze bestellingen wegwerken.
Omdat wij nu het idee hebben dat de fabrikant op de goede weg is zullen wij hen de tijd geven om de achterstand in te halen, zodat vanaf dit najaar de gebruikelijke levertijd van 6 weken gegarandeerd kan worden.

Concreet houdt dit het volgende in:
- Bestellingen die de klant t/m ongeveer eind april heeft geplaatst zijn in eerste instantie gemaakt in een stof die niet volledig aan onze wensen en eisen voldoet. Naar aanleiding hiervan is er voor een andere en betere stof gekozen. Deze stof zal de komende jaren de standaard stof van Covee zijn  Hierdoor moet helaas wel een groot deel van deze bestellingen opnieuw geproduceerd worden.  Dat wordt op dit moment gedaan.  Zodra deze orders bij ons binnen zijn zullen wij deze leveren aan de klant.
- Bestellingen die de klant vanaf mei geplaatst heeft worden direct in de nieuwe stof gemaakt..  Dat wordt gedaan als de fabrikant de orders geplaatst t/m eind april weggewerkt heeft.  Hiervoor geldt dat de kleding dit jaar geleverd wordt, maar zeer waarschijnlijk niet voor het einde van dit seizoen;
- Dit jaar plaatsen wij normaal gesproken geen bestellingen meer.  Ten eerste omdat deze sowieso niet voor het einde van het seizoen geleverd kunnen worden en ten tweede, omdat wij willen dat Legion de huidige achterstand wegwerkt, waarna zij aan een nieuwe start kunnen werken waarbij zowel wij als Legion garanties kunnen bieden m.b.t. levertijden en ook gegarandeerde compensaties in het geval deze afgesproken levertijd niet gehaald wordt.
- Reeds in productie zijnde kleding kan zowel door ons als de klant niet geannuleerd worden.
- Bij uitlevering bestaat wel de mogelijkheid om de ontvangen kleding af te keuren op basis van bijv. een maat die niet meer correct is.  Bij de levering zal een brief zitten met verdere instructies hier voor.

------

Zoals u al een tijdje in onderstaand bericht kon lezen zijn wij begin dit jaar overgestapt naar een nieuwe kledingleverancier.
Bij een overstap naar een andere fabrikant moeten er vele dingen opnieuw afgestemd en bepaald worden, zodat alle logo's, modellen, stoffen, kleuren, etc zoveel mogelijk overeenkomen met hetgeen dat wij en de klant gewend zijn.
Dit proces is uiteraard tijdrovend.
Helaas heeft de nieuwe fabrikant hier wat meer tijd voor nodig dan zij in eerste instantie aangegeven hadden.
Er zijn ook een aantal eerste leveringen door ons afgekeurd, omdat deze niet voldeden aan de kwali
  • Sep 06, 2018