Categorieën

Levertijd Clubkleding

Shirts, jacks, pullovers, en hoodies waar een clublogo op zit moet besteld worden.
Dit geldt ook voor broeken in afwijkende lengtes of broeken waar een bies op moet.

Al deze kleding wordt gefabriceerd door onze kledingfabrikant Maxim Athletic in Mexico en de V.S.
Covee produceert zelf geen kleding.  Wij hebben ook geen kleding met clublogo's op voorraad.

Omdát wij de kleding niet zelf produceren hebben wij geen invloed op het productieproces.
Hiervoor zijn wij dus afhankelijk van de fabrikant.

Maxim hanteert een gemiddelde productietijd van 6 weken, inclusief verzending naar Nederland.

Gedurende het (voor)seizoen bestellen wij 1 keer per week alle kleding die op dat moment betaald is.
Ruim 90% van die bestellingen arriveert dan 6 weken later bij ons in Papendrecht.

Een kledingbestelling legt het volgende traject af:

Klant plaatst bestelling --> Klant betaalt bestelling --> Covee bestelt bij Maxim --> Maxim produceert in Mexico --> Maxim verstuurt van Mexico naar de V.S. --> Zending gaat door douane in de V.S. --> Zending arriveert bij Maxim in de V.S. --> Maxim verstuurt zending met UPS naar Nederland --> Zending moet door douane in Nederland --> Zending wordt afgeleverd bij Covee --> Covee verwerkt binnengekomen zending en verstuurt de artikelen naar de betreffende klanten.

Een honkbalshirt legt dus een behoorlijk traject af voordat het daadwerkelijk om de schouders van de speler zit.  Dit komt o.a. door het feit dat honkbal een Amerikaanse sport is en dat honkbalshirts gestikte logo's en rugnummers hebben.  Geen enkele andere sport in Nederland/Europa heeft kleding met gestikte logo's en nummers.

Omdat er zoveel schakels zijn in bovenstaand traject kán het voorkomen dat, om  wat voor reden dan ook, die 6 weken niet precies gehaald wordt.  Wij garanderen dan ook geen levertijden.  Wij zeggen dat ruim 90% van alle kledingbestellingen hier na 6 weken binnenkomt.

Op het merendeel van bovenstaand traject heeft Covee geen invloed.  Simpel gezegd plaatsen wij de bestelling en hopen wij vervolgens dat het gehele traject soepel en foutloos verloopt.  Echter, vertragingen bij vervoersbedrijven, verkeerde papieren, weersomstandigheden, controles bij douane, etc kunnen allemaal de geplande levertijd vertragen.

 

Al bovenstaand in acht genomen en om wederzijdse teleurstelling en tijdverspilling te voorkomen heeft het geen zin om:

- Na 3 of 4 weken te vragen of de kleding er al is

- Ons er op te wijzen dat de 6 weken gisteren verlopen zijn
- Ons te vragen of een bepaalde bestelling even "tussendoor" kan

Ons doel is om bestellingen zo snel mogelijk te verwerken en bij de klant te krijgen.  Wij streven naar tevreden klanten.  Klanten zijn niet tevreden als bestellingen te laat arriveren.  Wij zullen dan ook altijd alles binnen onze macht doen om bestellingen zo snel mogelijk te leveren.  Tegelijkertijd zullen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor factoren waar wij geen invloed op hebben.